Tuesday 14 February 2012

Minum untuk Sihat : Jus oren 100%

Ramai antara kita memandang remeh mengenai tabiat minum seharian, bermula dengan jenis minuman yang diminum serta kuantiti yang diambil. Tidak disangkalkan minuman merupakan penyumbang tenaga atau kalori harian yang signifikan terutamanya penggemar minuman manis, disamping itu minuman juga menjadi penyumbang vitamin dan mineral yang penting!
Apa kata kita mulakan dengan amalan meminum segelas jus oren 100% sehari. Amalan ringkas ini akan membekalkan kita dengan pelbagai jenis nutrien dan melawan penyakit seperti berikut:

Jantung Sihat
Jus Oren 100% adalah sumber kalium yang baik. Pemakanan yang kaya dengan kalium serta rendah natrium akan mengurangkan risiko penyakit darah tinggi dan strok.

Kanser
Dalam beberapa kajian, pengambilan buah-buahan sitrus dan jus yang tinggi dikaitkan dengan risiko menghidap beberapa jenis kanser yang rendah.

Keradangan
Unsur yang terdapat dalam jus oren 100% seperti vitamin C dan flavanoid, akan membantu tubuh badan kita melawan keradangan yang merupakan punca artritis, penyakit kardiovaskular dan kecacatan kognitif.

Tulang Sihat
Kandungan kalium yang tinggi dalam jus oren 100% juga akan membantu tubuh kita melawan osteoporosis secara meneutralkan keasidan tubuh. Keasidan yang tinggi akan menyebabkan tulang kehilangan kalsium.

Kecacatan kandungan.
Pengambilan jus oren 100% sebagai salah satu diet tinggi asid folik akan menurunkan risiko melahirkan anak yang mengalami kecacatan otak mahupun tulang belakang.

No comments:

Post a Comment